3 Şubat 2017 Cuma

Kış İçin Manga ve Webtoon Önerileri


Merhabaa!

Nasılsınız? Her cumartesi yazı yazmaya çalışıyordum maalesef olmadı, yine denk getiremedim. Bugün de önceki yazıda bahsettiğim gibi Yaz İçin Manga ve Webtoon Önerilerimin kış versiyonunu yapayım dediim. İyi demiş miyim?

Bu soğuk kışta kalbinizi ısıtacak mangalar seçtim! ;) Gerçi bitiyor ama yazı taslakta o kadar uzun durdu ki dayanamayıp yazmak istedim. :> Hem tek tek yapmaktansa topluca öneri yapmak daha kolay, hehe.




Oh! Holy



Bölüm sayısı: 18+

Konu: Jamie Oh, hayaletleri görüp onlarla konuşabilen, tuhaf, yalnız bir lise öğrencisidir. Bir gün okulun popüler kızı Holy Joo Jamie'yle konuşmaya başlar. Aslında bu ikisinin bir mazisi, verilmiş bir sözü vardır...

Yorum: İlk defa okuduğum bir şeyde kız kendini sevdirdi, çocuk ilallah dedirdi... Kız o kadar tatlı ve havalı ki hemen kanınız kaynıyor, çocuk da iyi çocuk, ama biraz erkek ol be. Hep basık karakter nereye kadar...





Hirunaka no Ryuusei


Bölüm sayısı: 78

Konu: Köylü kızımız Suzume, birtakım sebeplerden şehre, dayısının yanına gelmiştir. Şehirde kendisini karşılayan tuhaf adamın sonradan öğretmeni olduğunu öğrenir. Kızlara -ciddi anlamda- dokunamayan ve kızlarla hiç konuşmayan Mamura ve Mamura'ya sevdalı Yuyuka ile tanışır. Ve hiç olmaması gereken birine aşık olur! *Kim acabaa*

Yorum: Sizi bu kadar kanser edebilecek bir diğer manga Ao Haru Ride. Mangayı okurken kimi shipleyeceğinizi bilemiyorsunuz! Kıza da kızamıyorsunuz, o kadar saf ve tatlı ki... Hepsi o ırz düşmanı senseinin suçu. Öğretmen dediğin göbekli, keltoş olur. Ama yine mangaka sonda doğru olanı yaptı bence... AH! Hala içim buruk bu manga yüzünden..






Winter Woods


Bölüm sayısı: 111+

Konu: "Uzun zaman önce ünlü bir simyacı varmış. Eşi ve karnındaki oğlu doğumda ölmüş.. Derin üzüntüya boğulan simyacı yeni bir aile yapmaya karar vermiş..." Simyacı öldükten sonra bulunan Winter bir dizi deneye sokulur (ama ne korkunç deneyler)... Ve ızdıraplı yılların ardından Winter Jane'le yaşamakta ve insan olmayı öğrenmektedir...


Yorum: Aynı anda fantastik, biraz romantik, gizem... O kadar güzel ki hemen bitmesin diye yavaş yavaş gidiyorum ilk defa... Ya Winter o kadar tatlı ki alıp evde besleyin, o derece. :) Yukarıda bahsettiğim minnoşluğun bi kısmını görebilirsiniz...

Ayrı bir yazı olarak incelemesini de yapmak istiyorum bu webtoonun~





Horimiya


Bölüm sayısı: 72+ (devam edip etmediğinden emin değilim)

Konu: Switch Girl diye bir dizi izlemiştim, konusu hemen hemen aynı. Güzeller güzeli popüler kızımız Hori, eve gidince küçük kardeşine bakar, sosyal hayata vakti yoktur. Bu halini de saklamaktadır. Onun gibi evdeki halini saklayan Miyamura ile tanışır. Birbirleriyle sırlarını paylaşırken zamanla yakınlaşırlar...

Yorum: En sevdiğim 5 shoujo mangadan biri. Çok uzun zaman önce okuduğumdan net olarak hatırlamıyorum ama okurken bol bol gülmüştüm. Hori de nadiren sevdiğim shoujo kızları arasında, yaşam şekillerimiz benzer, aynı kafadayız. :D

Bu yazıdaki tüm mangalar gibi çizimler mükemmel. Okurken göz zevki de önemli. :)


Ve büyük bir "oohhh" çekerek bitiriyorum yazıyı... 2 aydır taslakta olmasının verdiği ağırlık, bütüün kapakları tasarlamak, konuları yazmak... Yaz versiyonunda resimleri ve konuları internetten almıştım. Sanırım en çok uğraştığım yazılardan biri buydu. Umarım değmiştir, umarım beğenmişsinizdir!


11 yorum:

  1. Aylardır tumblrda orda burda görüyorum şu Hirunaka no Ryuusei'nin resimlerini bir türlü ismini bulamamıştım teşekkür ederimmm... Bir de aynı çizim tarzında başka bir manga vardı yine kız fakir yine senseisine aşık falan. Aynı mangaka büyük ihtimalle. :P Ben pek webtoon okumam ama winter woods ilginç gibi. Frankenstein gibi sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dediğin aynı mangakadan (yanlış yazmıyorsam) Tsubaki-chou Lonely Planet, onu da okumuştum, güzeldir tavsiye ederim. (´ ∀ ` *) Winter Woods yazıda belirttiğim gibi en sevdiğim webtoonlardan, mutlaka oku~ Daha çok Frankeştayn'ın sevimli versiyonu gibi :D

      Sil
  2. horimiya güzezele benziyor mokasan mim yapıyorsan mimledim seni posta yazmadım sormak çin püff çok saçma oldu gene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kaç kere mimlendim hepsi kaldı o yüzden söz veremiyorum rin rin :c

      Sil
  3. kaç gündür okuyacak webtoon arıyordum sayende iki tane buldum biri de çok hoşa benziyor ^^ ellerine sağlık iyiki yazmışsın sen kışlık demişsin ama ben yazın ortasında okucam çok sorun olmaz herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım ne olacak ben yazın insan uzun soluklu okumaya üşenir diye Kış yazıverdim :D Bu yazının Yaz versiyonu da var ilgilenirsen? Yazıyı beğendiğin için teşekkür ederim ^3^

      Sil
  4. Horimiya'yı webtoon'da bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Horimiya Japon mangasıdır, manga çeviri sitelerinde bulabilirsiniz. ^_^

      Sil
  5. YA KAFAYI YİCEM BİRİ LÜTFEN CEVAPLASIN
    Bi manga vardı tamamlamamıştı ben okurken. Bi penguen kostümü gibi bişey vardı ama kız onu öptüğünde yakışıklı bi adama dönüşüyodu. Bunlar okuldan bi erkek(onunki kartaldı ve öpünce o da yakışıklı bi adam oluyodu) bitanr de şımarık gibi olan bi kız vardı(onunki aslandı kızdan yemediği dayak kalmamıştır)
    PENGUENLİ MANGA YAZARAK ARATIYORUM GOOGLE DA O DERECE KAFAYI YEDİM

    YanıtlaSil
  6. Nereden nasıl okuyacağımı bulamadım :( Webtoon sitesine girdim fakat nasıl türkçe yapacağımı ve verdiğiniz webtoonları bulamıyoruum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada demeden geçemeyeceğim sitenizi yeni keşfetim. Tasarımınız, yazılarınız, samimiyetiniz herşey harikaa. BAYILDIIM !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada sadece Winter Woods webtoon ve sitede bu yazımda gösterdiğim şekilde çevirisi bulabilirsin :) Neredeyse hiç aktif değilim ama çokk teşekkür ederim beni çok mutlu ettin :')

      Sil

Yorumlar bir bloggerın en büyük motivasyonudur... kıps kıpss ;)

Tasarım: Moka