4 Ağustos 2016 Perşembe

Yaz İçin Manga ve Webtoon Önerileri

Herkese merhabaa!

Hep bir şeyler izlemektense okumayı sevmişimdir. O kadar çok manga ve webtoon okudum ki dün okuduğum şeyin adını hatırlayamayacağım neredeyse. (ノ*゚▽゚*)

Ben de size şöyle güzel yaz mangaları önereyim dedim. Uzun seriler değil, hafif falan işte... :3 Not: bu yazıdaki tüm konular alıntıdır.




1- Blue | Manga

Bölüm: 23+ devam ediyor.
Tür: Romantik, Drama
Konu: Dört çocukluk arkadaşının acı verici aşk hikayesi. Mimi Tokyo’dan çocukluk arkadaşlarını ziyaret etmek ve buluşmak için geri döner. Arkadaşları Mimi’nin bu ani ziyaretinden dolayı endişelenirler. Erkek arkadaşı ondan ayrıldığından dolayı kalbi kırılmış durumdadır. Durumunu düzeltmek için arkadaşları kuyruğunda zil olan efsanevi mavi kediyi bulmaya çalışırlar. Efsaneye göre bu kedi bir dileğini yerine getirecektir. Ama bu kedi Mimi’nin yaşadıklarını atlatmasına yardım edebilecek mi?

Notum: Tam anlamıyla bir yaz mangası. Biraz kalp krizi geçirtecek bir manga, ama oldukça güzel.



 2- Watashitachi ni wa Kabe ga Aru | Manga

Tür: Komedi, Okul Hayatı, Romantik
Bölüm: 13+

Konu: Makoto’nun narsist arkadaşı Kikuchi Reita bi anda Makoto’ya çıkma teklif eder. Tabi adam narsist olunca öyle normal bi şekilde söylemez, sokağın ortasında “Eğer o kadar sevgili bulmaya meraklıysan, ben seninle çıkarım, problem değil.” diye bağırır. Cevabı kesinlikle “Hayır”dır, çünkü Makoto, Reita’yı hiç bir zaman o şekilde görmemiştir. Ama Reita’dan kurtulmak o kadar da kolay değildir.

Notum: Baya tatlı bir manga ama her shoujoda olduğu gibi kız zor çok zoor... Deli ediyor beni.. Ama işte bunlar shoujonun tadı tuzu.


3-  ReRe Hello | Manga

Bölüm: 14+
Tür: Okul Hayatı, Romantik, Günlük Yaşam

Konu: Ririko 5 yaşındayken annesi vefat eder. O zamandan beri babasına ev işlerinde elinden geldiğince yardım eder. Bir yaştan sonra herşeyi o yapmaya başlar. Çok çalışkan ve herkes tarafından sevilen bir kızdır. Çalışkanlığının aşırıya kaçtığı bir durumda Minato’yla tanışır.

Notum: Yaa bunlar çok tatlılar beeğ ≧ω≦ Valla çok hoşuma gitti bu manga. Okuyun, okuyun.



4- The Flow | Webtoon

Bölüm: 63+
Tür: Macera, Dram, Aksiyon, Fantastik, Gizem

Konu: Bu dünyada her çocuk bir tanrının altında doğmaktadır. Bazı tanrılar diğerlerinden daha güçsüzdür. bazı tanrılarsa diğerlerinden daha güçlüdür. Güçsüz tanrıların altında doğan çocuklar toplumda ölü doğmuş sayılırlar ve liseye kabul edilmezler. Bunun yerine orta okuldan sonra işe girmeleri gerekmektedir. Bu dünyadaki liseler güçlü tanrıların altında doğan çocukları eğitmek içindir. Sadece tek bir şey ortaktır: Eğer gerekli bedel ödenirse herkes büyük bir dilek dileyebilir. Leerang zamanda birkaç saniyeliğine geri dönmüştür ve bunun bedelini fazlasıyla ödemişti. Dileğini tersine çevirmek için onun liseye devam etmesi ve kedi tanrının güçlerini tekrar kullanmayı denemesi gerekmektedir.

Notum: Bilirsiniz ben fantastik mantastik şeylere pek bi' bayılırım, bunu görünce de hemen atladım! Konusu çok orjinal geldi, bence baya bir güzel bu webtoon. Bir de karakterlerin o hayvan tanrılara o kadar benzer çizilmesi çok hoş olmuş. Evet Moka şiddetle öneriyor! (*¯︶¯*)



5- Tamen de Gushi | Çin webtoonu


Bölüm: 106+ (bölümler kısa merak etmeyin ´ ▽ ` )
Tür: Shoujo-ai, Komedi, Romantik, Okul.

Konu: Liseli Sun Jing ve Qiu Tong'un nasıl karşılaşıp aşık olduklarının hikayesini konu alan online çizgi romandır. Seride aynı zamanda çizerin karakterlere ait resim çalışmalarına da yer verilmiştir.

Notum: Ben bunlar kadar tatlı çift görmedim yaa :> Çok sevimliler, çizimler de güzel. Çok derin bir şeyi de yok kafa kurcalayan. Shoujo-ai diye önyargıyla yaklaşmazsanız gerçekten de hoş bir seri :)


ReRe hariç hepsi Manga-Tr gibi üyeliksiz okunabilen mangalar. ReRe'yi Bato.to'dan veya Tumitut'tan indirerek okuyabilirsiniz.


Kişisel kısma geldiniz efeniim.. 

Birkaç gündür manga çevirmekle uğraşıyorum. Adı Hatsuoki Monster. Çevirisini tamamladım, edit & clean kaldı geriye, onları da akşama bitiririm... Şaşırtıcı derecede düzenli gidiyorum ya.. Ne bileyim, ilk çevirdiğimde sayfa sayfa gidiyordum, yani 1. sayfayı çevirip silip editledikten sonra 2.'ye geçiyordum... :')

İlk hevesle çevirdiğim mangada Photoscape kullanıyordum, Adobe Photoshop'u yükleyememiştim çünkü "^^ Ama dalga geçilmiştim, bir de tam o sırada bir şeyler olunca kaldı öyle manga çevirme hevesim. Hep ara ara tutorial videoları izlerdim, ortada programım bile yokken... Bu işi yapmayı istediğimi farkettim ve indirdim programı da! (^▽^)ง〜☆ Bu arada Photoscape ve Photoshop'un ikisi de manga editine müsait, Photoscape daha basit o kadar. Adobe'da daha fazla seçenek var.

Çeviriyorum çevirmesine de nasıl yayınlayacağımı bilemiyorum yalnız. Gönlüm diyor ki; bir fansuba başvur, beynim diyor ki; yöh artık Moka daha yeni başladın asla kabul edilmezsin... Yaptığım çeviri çoğu fansubun ilk çıktığı kalitede.. Bitince düşüneceğim artık. :<

Haydi iyi akşamlar~ Okuduğunuz için teşekkür ederim~


10 yorum:

  1. Flow okuduğum 4,5 saati bana zehir etmişti. Kötü anlamda değil, bayağı güzeldi ama aynı zamanda sadist bir webtoondu. Normal sonunu çok beğenmiştim. ("Yaşasın kötü son ile bitti yeeey!" diye sevinmiştim hatta.) Ama sonra epilogue çıktı, hayallerim yıkıldı.

    Bu arada bende ilk editlemeye başladığımda çok kötüydüm. O zaman da Adobe kullanarak yapmıştım ama deneyim olmayınca.. Hala daha duruyor o, korkunç bir düzenlemesi var. (Abnormal-kei Joshi'nin ilk bölümüydü.)
    Sonra yavaş yavaş yapa yapa alıştım. Her şey pratiğe bağlı kısaca.
    Fansublara başvurmaktan da korkma, istersen ilk birkaç bölümü kendi adın ile paylaş sonradan bir şekilde katılabileceğin bir ekip bulursun. Hatsukoi Monster'da çok sevdiğim ve komik bulduğum bir seri, umarım bitirdiğinde okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha sonunu okumamıştım :') 4,5 saatte hepsini nasıl okudun ya? o.O

      Bir fansuba henüz başvuramam zaten, düzgün bir şekilde çevireceğimden emin değilim.. 15'inde 1 aylık tatil var; 10 gün içinde yapabildiğim kadar çevirmem gerekiyor, sonrasında zaten lise kayıt işlemleri falan feşman.. Keşke önceden başlasaymışım :v


      Sil
  2. Fark ettimki mangadan çok webtoon okumuşum çünkü mangaları şaşırt beniden bana uygunu bulana kadar arıyorum başlıyorum ama en son1 yıl önce 3. bölümün gelmiş -_-
    Her neyse çok konuştum hiçbirini görmemiştim okunacak güzel bir şeyler bulucam kesin buradan kendime 😏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. webtoons.com'da da okuyabilirsin, Türk fanların çevirdiği bir sürü webtoon var. :)

      Sil
  3. Ya bende tam böyle bir yazı arıyordum .
    Çok iyi hemen bunları listeme alıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bu mangaları nereden bulabilirim önerebileceginiz bir site veya uygulama varmı

    YanıtlaSil
  5. Bu mangaları nerden okuyabilirim? Ama siteden okumak istemiyorum eğer bildiğiniz bir uygulama varsa önerir misiniz lütfen ?

    YanıtlaSil
  6. Bende bir gün editör olarak istiyorum ama vaktim yok. Sana başarılar dilerim

    YanıtlaSil

Yorumlar bir bloggerın en büyük motivasyonudur... kıps kıpss ;)

Tasarım: Moka